Telefon +48 509 310 627

Telefon +48 502 234 467

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czym jest karta przekazania odpadu?

Gruz z rozbiórki budynków czy wyburzeń musi być prawidłowo usunięty. Co mówią na ten temat przepisy? Jak prawidłowo pozbyć się zbędnych pozostałości?  Sprawdź, czym jest karta przekazania odpadu.

Karta przekazania odpadu – co to takiego?

Jest to podstawowy dokument wymagany przy ewidencji odpadów. Art.66 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach narzuca obowiązek prowadzenia ewidencji ilości oraz rodzaju wytwarzanych odpadów przy wykorzystaniu dwóch typów dokumentów: karty przekazania odpadu i karty ewidencji odpadu. Aktualny wzór karty przekazania odpadu można znaleźć w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 roku.

Do czego służy karta przekazania odpadu?

Karta przekazania odpadu jest dokumentem potwierdzającym przestrzeganie prawa przez posiadacza odpadu – stanowi dowód prawidłowego, zgodnego z ustawą przekazania odpadów uprawnionym odbiorcom. W ten sposób można legalnie pozbyć się m.in. gruzu ceglanego czy destruktu asfaltowego.

Jest ona wystawiana przez wytwórcę odpadu i musi zawierać potwierdzenie odbiorcy o ich faktycznym odebraniu. Karta przekazania odpadu wystawiana jest w momencie przekazania odpadów odbiorcy. Istnieje także możliwość dostarczenia ich mu przy pomocy firmy transportowej. W takim przypadku na karcie muszą zostać uwzględnione dane odbiorcy odpadów i miejsce dostarczenia, a firma transportowa musi poświadczyć wykonanie usługi transportowej.

Karta przekazania odpadu powinna być sporządzona w takiej ilości egzemplarzy, ile stron w tej transakcji występuje – dwa, jeśli odbywa się bezpośrednio między wytwórcą odpadów a ich odbiorcą, lub trzy, jeśli zatrudniana jest firma transportowa.

Co powinna zawierać karta przekazania odpadu?

Zawartość karty określona jest w ustawie ją regulującej. W karcie przekazania odpadu musi pojawić się imię i nazwisko osoby posiadającej odpady oraz jej adres zamieszkania lub nazwę podmiotu przekazującego i adres jej siedziby. Niezbędne jest umieszczenie w niej miejsca przeznaczenia odpadów, sposoby gospodarowania nimi oraz dane o ich pochodzeniu. Karta powinna zawierać także dane podmiotu transportującego, jeśli taki występuje.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.